Google PlusFacebookTwitter

Fisioteràpia i recuperació

PREVENCIÓ DEL MAL D’ESQUENA

Per a març 23, 2017 a Tractaments | 0 comentaris

El mal d’esquena és la principal causa de discapacitat i pèrdua d’hores de treball. Ja que pot succeir a qualsevol edat, i afecta del 50% al 80% de la població mundial durant algun moment de la seva vida, volem que coneguis quins són els símptomes i com tractar-los.

MAL A L’ESQUENA BAIXA

La lumbàlgia un dolor fort i punyent a la part inferior de l’esquena a causa d’una distensió muscular o d’una afecció específica com una disc d’artrosis lumbar.

La causa pot ser una distensió muscular. La distensió d’un lligament o d’un múscul de l’esquena. Quan s’aixeca un objecte pesat, el fet de torçar o realitzar un moviment brusc, pot produir un estirament dels músculs o lligaments o provocar esquinçaments microscòpics.

El grau de dolor per una distensió muscular lumbar pot variar d’una molèstia lleu a un dolor fort i incapacitant, segons com sigui de greu la distensió i els espasmes musculars lumbars provocats per la lesió. Les distensions de l’esquena amb freqüència es curen per si sols, amb l’ajuda d’alguna combinació de descans, aplicació de gel o de calor, antiinflamatoris, estiraments lleus i progressius i exercicis per a la part inferior de l’esquena.

Les persones més propenses a patir un dolor a l’esquena baixa són les que estan en un rang d’edat entre els 30 i els 60 anys. Solen tenir símptomes com formigueig o sensació de cremor, sensació de dolor sord o dolor agut, espasmes musculars, dolor intens que irradia a altres zones, com les cames, el maluc o la part inferior del peu.

Les causes més comunes del dolor lumbar (esquena baixa) poden ser després d’aixecar un objecte molt pesat, desplaçar sobtadament, estar assegut per diverses hores, tenir una mala postura, patir una lesió creixement anormal o tumor que afecti la columna, obesitat, perdre el to dels músculs de l’esquena, esquinçaments dels músculs o els lligaments, entre altres causes.

• Intentar no fer activitat física quan aparegui el dolor, per calmar el dolor i evitar una possible inflamació.
  • Per alleujar la zona afectada, col·locar sobre aquesta una compresa calenta o freda. També es pot aplicar gel durant les primeres 72 hores, i després aplicar calor.
  • Després d’estar en repòs, haurem de començar a fer algun exercici físic lleu, com exercicis aeròbics i exercicis d’estirament i enfortiment.
  • Els massatges ajuden a calmar el dolor, sempre que es facin de la mà d’un expert, ja que una pressió inadequada podria empitjorar el problema.
  • Al dormir, és important que el cos estigui en posició fetal, per alleujar la pressió sobre l’esquena.
  • Si el dolor és molt intens, es pot recórrer als analgèsics, sempre és recomanable consultar amb el seu metge.

MAL D’ESQUENA MITJANA

El mal d’esquena mitjana és el dolor situat a la caixa toràcica, que va des del coll fins a l’altura del pit. Aquesta àrea sosté a la caixa toràcica, i protegeix a diversos òrgans vitals. Alguns dels símptomes són entumiment o formigueig a causa de la irritació del nervi o la compressió de les vèrtebres, debilitat a les cames, dolor intestinal, dificultat per respirar, dolor fort al pit.

Les causes de dolor a l’esquena mitjana poden ser deguts a una mala postura en estar dret, carregar coses molt pesades, pressió sobre nervis discals, hèrnia discal, fractura d’una vèrtebra, ruptura d’un cartílag, tensió muscular.

El tractament per a aquesta malaltia pot anar des de l’ús de:

• Cremes i gels
  • Aerosols per controlar el dolor
  • Una teràpia duta a terme per un quiropràctic
  • Analgèsics
  • Cirurgia, en alguns casos com l’hèrnia discal

MAL D’ESQUENA ALTA

El dolor arriba des del coll fins al centre de l’esquena, sent generalment el múscul del trapezi el més afectat.

El motiu més comú pel qual apareix un dolor a l’esquena alta és per una irritació muscular quan s’han tingut accidents automobilístics, lesions esportives, o una disfunció en les articulacions. Actualment la mala postura és un factor que contribueix a aquest dolor, més encara en les persones que treballen molt de temps davant un ordinador, amb la qual cosa el mal d’esquena apareix associat amb dolors al coll i espatlles.

Quan el dolor és crònic es pot deure a l’artritis o degeneració de disc. Altres causes d’aquesta malaltia són fer massa exercici amb la tècnica equivocada, tenir sobrepès, seure durant molt de temps amb una mala postura, aixecar objectes pesats, i tenir nivells alts d’estrès.

El tractament per al mal d’esquena alta inclou:

• La realització d’exercicis d’estirament i enfortiment
  • Fisioteràpia
  • Massatges
  • Descans
  • Aplicació de fred i calor segons ho recomani i indiqui el metge.

Si pateixes alguna d’aquestes dolences, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres i t’assessorarem sobre el millor tractament per al teu cas.

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *