Google PlusFacebookTwitter

Fisioteràpia i recuperació

TRACTAMENTS EN FISIOTERÀPIA: REUMATOLOGIA

Per a gen. 13, 2017 a Tractaments | 0 comentaris

En algun moment de la nostra vida, podem arribar a tenir malalties en els ossos, articulacions, tendons, lligaments i músculs. Per això, és important que sàpigues com pot ajudar-te la fisioteràpia reumatològica.

La fisioteràpia reumatològica pot ajudar els pacients que veuen afectada la funcionalitat d’ossos, articulacions, tendons, lligaments i músculs, permetent que articulacions i teixits musculoesquelètics danyats recuperin la seva funcionalitat, i ajudant a disminuir dolor i inflamació en articulacions. Els tractaments que utilitza són l’aplicació de calor, fred o energia radiada, però abans de conèixer-los més a fons, vegem quins són algunes de les malalties reumàtiques més comunes.

• L’artrosi és una patologia degenerativa, on el cartílag articular es desgasta, l’amortiment sobre el teixit ossi disminueix i el moviment articular és el que acaba afectat, amb el pas del temps comença a aparèixer el dolor i limitació de l’amplitud dels moviments en l’articulació que ha estat afectada. Generalment tendeix a afectar més a la gent gran, i els primers símptomes poden aparèixer després d’una activitat física intensa, i pot afectar qualsevol articulació del cos sent les més comunes les de genolls, la columna vertebral, especialment vèrtebres cervicals i lumbars.
  • La fibromiàlgia afecta 5 milions de persones de 18 anys o majors als Estats Units. S’estima que al voltant del 90% dels que haurien de ser pacients amb Fibromiàlgia romanen sense diagnòstic, ja sigui per desconeixement del personal sanitari sobre la mateixa o perquè molts professionals no la reconeixen com a malaltia. Aquesta causa dolors musculars i fatiga (cansament). Les persones que la pateixen tenen dolor i sensibilitat en tot el cos, sensació de formigueig o adormiment en les mans i els peus, mals de cap, dificultat per dormir i per concentrar-se.
  • La tendinitis és la inflamació d’un tendó, l’estructura fibrosa que uneix el múscul amb l’os. Generalment es presenta al costat d’una inflor del tendó, i se sol produir les espatlles, els talons, els colzes i els canells, entre d’altres. Sol aparèixer en adults joves com a conseqüència d’un esforç repetitiu per una mala postura o per una sobrecàrrega.

La fisioteràpia reumatològica utilitza generalment aquests tipus de disciplines i aparells:

• Hidroteràpia: L’aigua elimina inflamacions i infeccions, i segons la temperatura a la qual es trobi, té efectes d’analgèsia, vasodilatació capil·lar, sedant, relaxació muscular, increment de la mobilitat articular, augment del flux sanguini cutani, antiespasmòdic, tractament de cremades i ferides, estimulació del sistema vascular perifèric, processos infecciosos, entre tantes altres. Es compon de variades tècniques i modalitats com rentats, banys, dutxes, massatge subaquàtic, natació. Gràcies a aquesta, es pot alleujar ara els dolors que produeix l’artritis reumàtica, ja que, en estar en l’aigua, el cos pesa menys, així la mobilitat articular és més lleu i origina menys dolor, i d’aquesta manera l’articulació no perd la seva capacitat funcional.
  • Microones que genera calor en zones més profundes sense elevar en excés la temperatura de la pell, sent bastant eficaç en la recuperació de lesions.
  • Ultrasons: Produeix vibracions mecàniques, les quals es propaguen únicament per un medi sòlid o líquid produint una acció antiinflamatòria i antiàlgica.
  • TENS són consumibles portàtils que poden usar-se de manera domiciliària i que permeten als pacients controlar les situacions de dolor agut de forma molt eficaç. Aquest provoca una sensació de formigueig, sent la funció principal l’analgèsia de dolor.
  • Aplicació de fred. Es pot controlar espasme muscular, mal traumàtic, lumbàlgia i inflamació aguda, per induir cert grau d’anestèsia local. Sol aplicar emprant bosses de gel o algun objecte fred.

Si aconseguim disminuir el dolor, estarem ajudant a mantenir sana la mobilitat articular, i amb un treball d’electroestimulació muscular millorar la força perquè les articulacions es trobin encara més beneficiades.

Quan hagi disminuït el dolor, el fisioterapeuta buscarà corregir les deficiències posturals que puguin haver donat origen a una exacerbació de la patologia, i proporcionarà els consells adequats per reduir la reaparició de la malaltia i disminuir les sensacions molestes que vénen amb aquesta.

Deixa un Comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *